Az idei tanévben pár alkalommal a Corvin Rajziskola Brand szakos másodéves hallgatóival is együtt dolgozhattam.
A grafikai tervezést (teljes arculat, display) és nyomdai előkészítési folyamatokat Szőcs Eszter szakvezető és Hajdú Boróka szaktanár koordinálta, nálam a formatanulmányok elkészítése, térbeli tervezés zajlott a már meglévő arculathoz igazodva. Az tértervezési alapformákon kívül belemerültünk a mozgatható pop-upok világába is.
Mint ez már hagyomány az iskolában, idén is valós megrendelőknek dolgoztak a hallgatók, az egyik ügyfél a budapesti Füvészkert a másik pedig a Fehérlófia Waldorf Iskola.
A feladat egy olyan installáció létrehozása volt, amely közreműködésre ösztönöz, tájékoztatást ad, esetleg játékosan oktató elemekkel egészül ki.
/Nem magyarul: informatív, edukatív, és mindenek előtt interaktív display létrehozása/
Az itt bemutatott képek a hallgatók saját fotóiból illetve a prezentációik részleteiből lettek kiemelve.
A válogatás nem teljes, néhány munkáról az összeállításkor nem került még fel saját képanyag.
FÜVÉSZKERT projekt
Pucet Lily
Lily papírból készítette el a próbamakettet, a működő modellt pedig fából.
Abazid Mira
Mira munkája a logóban szereplő íveket idézi vissza. A sarkokon forgatható elemek találhatóak, a falakon pedig játékos ismeretterjesztő játékok.
![]() |
arculati összefoglaló |
Szőke Zsófia
Zsófia "bonsai-asztala" több játékos elemet is tartalmaz. Utolsó képen a próbamakett látható a mozgatható elemek és az illesztés kiemelésével.
Kránitz Orsolya munkája a Grund köré szerveződik, a Füvészkert és a Pál utcai fiúk kapcsolatát feldolgozva. Az idelátogató iskolás csoportok (és felnőttek) egyszerre élhetik át az olvasmányélményt valós helyszínen. A pop-up paraván számos foglalkoztatót szerepeltet.
Az utolsó képen a kezdeti vázlatokból látható válogatás.
Révész Orsolya munkája egy tologatható játék, melyben Nemecseket lehet kimenteni a vízből.
Jobb oldalon a próbamakett elemei láthatók.
László Panna mikroszkopikus világba visz minket a forgatható, lebegő hatású sejtképekkel.
Kateryna Avramenko dekoratív fotó "fülkét" alkotott hátoldalán információs felülettel
Hengl Gábor
Gábor a rengeteg információt felvonultató pop-up fal mellett egy külön játékos foglalkoztatót is tervezett.
A lekerekített sarkok a látszólag egyszerű formát még mozgalmasabbá teszik.
Az utolsó képen a kezdeti térbeli terv látható.
Tóth Tamara szintén pop-up fallal készült, melyet tárólókkal egészített ki a játékos foglalkoztató elemeihez illetve szóróanyagokhoz.
Vajda Zoltán olyan interaktív felületet tervezett, ahol a látogatók egy számukra fontos fejlesztés megvalósulását támogathatják szavazatukkal.
FEHÉRLÓFIA WALDORF ISKOLA
Ferdinánd Mónika munkája a Waldorf szellemiségét bemutató játékos installáció forgatható elemekkel.
Lakat Edina egy egész tárgyegyüttest tervezett, melynek fő eleme egy könyv alakú installáció bútorokkal és egy mesebeli fával. A könyv cserélhető panellel rendelkezik, ezt eltávolítva fehér, vetíthető felületet kapunk.
Balassa Zsuzsa munkája egy labirintus-szerű, bejárható installáció, mely az összetett tér-élményen kívül információt szolgáltat az intézményről. Az utolsó két képen a grafika nélküli alap látható.
Szőcs Lilla nagyon dinamikus, játékos modellekkel készült, melyek szinte már túlmutatnak az eredeti feladaton és igazi térplasztikaként is működnek.
első órai vázlatok:
Varga Liliána körbenézhető tájékoztató és irányjelző táblaegyüttese, melynek érdekessége az ablakos megoldás a belső felületeken elrejtett plusz információkkal.
vázlatok
Rudolf Csenge falra szerelhető sík konstrukciót tervezett, amelyen számos pop-up mechanizmust helyezett el (kiugró, mozgó elemek). Az arculati elemek (logó variációk) megelevenednek, miközben a látogató végighalad a tájékoztató táblán jelölt útvonalon
A képeken a próbák közül látható néhány.
A végleges munkáról készült videó a méretei miatt blogbejegyzésben sajnos nem jeleníthető meg.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése